Snart kommer babyn!

onsdag 13 augusti 2008

Tusen!

Vad glad jag blev då jag såg att min besöksräknare stod på nästan tusen besök. Visst registrerar den ju också då jag själv öppnar sidan, men ändå! =) Tack ni som tittar in till mig, och ibland lämnar en kommentar. Det gläder mig mycket!
Snart börjar studierna igen. Studiekamraterna gör det hela så mycket roligare, men i år är tyvärr en god väninna utomlands hela läsåret. Jag tänkte visa avskedsgåvan jag gjorde åt henne. (Klicka för större bild.)
Hon gillar att skriva så jag knöt/sydde ihop en liten anteckningsbok åt henne. Det var första gången jag prövade på att göra ryggen med en sån här "snörning" eller vad man ska kalla det. Det gick ganska bra då jag hade beskrivning i en bok, men skulle ha gått bättre om jag hade haft ett ordentligt verktyg att göra hålen med, nu hade jag bara en liten synål. Storleken på häftet är A5. Jag använde nya oanvända A4:or som jag halverade till den här, men man kan också spara papper som bara har text på ena sidan till såna här projekt, så kommer pappren till nytta en gång till. =)

Till "snörningen" använde jag guldtråd som jag hittade i min Mammas gömmor, pappret är Mira Golden Poppy Flat Paper och pyntet är en träfigur från Tiimari som jag guld-embossade. Det luktade slöjdsal då jag höll den lite för nära över brödrosten... ;) (Jag använder brödrosten till att embossa istället för en varmluftpistol, det går lika bra. Men man blir rejält skrämd ibland då rosten poppar upp före man är klar, då man står så nära den...) Pärlan på bandet är en slags låsmekanism till boken. Texten lyder: "Play a little, dream a bit, expect the very best". Textlapparna är också embossade i kanterna.

Tack igen för att ni tittar in här. Lämna gärna ett tassavtryck efter er. =)

Inga kommentarer: