Snart kommer babyn!

tisdag 17 juni 2008

Kursen

För ca två veckor sen gick jag Camillas kurs i scrapbooking i Heinikkas nyöppnade butik i Kelviå. Vad roligt det var, och skoj att få pröva olika maskiner och tekniker. Vi fick välja mellan tre startpaket, jag valde ett i rosa och grönt men köpte sen också det i brunt och beige. Jag tror inte någon på kursen hann bli klar då den endast var 2,5 timmar, jag fick först min klar då jag kom hem. Jag har smetat ut rubriken lite då det är namnet på platsen, men lämnade några bokstäver så man ser dem. De är utskurna med den söta Cuttlebug-"mangeln". Alla papper är från kurspaketet, tror de flesta är från Bazzill och BoBunny. Jag hade en minneslapp med den infon, men tror jag har städat bort den i misstag...


Av det brun-beiga paketet som jag köpte gjorde jag följande dag den här, på min systers och hennes mans hund, för några år sedan. Den är liftad av Camis layout som hon gjorde av samma kurspaket, tack Cami för det. :)
Här har jag också suddat ansiktena för att skydda folks identiteter.
Jag ville skriva en hel del, men fick inte till någon passlig plats för det. Det blev sen bakom ett av fotona. Den ville inte ligga platt ner, så jag klippte till en sån där i kartong som jag har sett att finns i metall eller plast, men som jag inte har hittat... Under den ska jag skriva bara jag har samlat lite information, som hennes födelsedag och sånt.
Blomman är en rub-on från Basic Grey som jag köpte från Heinikka. Rubriken skrev jag ut spegelvänt och gnuggade över på pappret, och fyllde sen i med brun penna.

Lyckad dag var det, hos Heinikka. Och mycket folk. Jag blev fullpumpad med inspiration och skaparglädje som räcker länge. Tack Cami och Heini och andra inblandade! :)

Trevlig midsommar!

6 kommentarer:

Marja Kristiina sa...

Hej snälla goa du! Tack att du kikar in hos mig. Klart att du kan länka, blir bara glad!

Anonym sa...

Vad fina grejor du skapar :) Tack för tipset ;) Jag skapar på natten, hehe, så jag gillar att fota direkt och ladda upp på momangen, även om jag ädnrar sisådär 10 sekunder senare :D

Anonym sa...

Vistt får du länka till min blogg härifrån. kul att du skrev en kommentar hos mig. trevligt att få komma på besök hit!
trevlig helg,

Anonym sa...

Hej, du får mer än gärna länka till mig, det är bara roligt! Kul om man är uppskattad! =)

Har en utlottning nu oxå ifall du vill haka på! =)

Ha en bra dag, kram

Sofia sa...

Åh så mycket fint du gjort kommer komma tillbaka hit många gånger.

Ulla sa...

Kanonfina LO:er, härligt att gå på kurs och få massor med inspiration...