Snart kommer babyn!

tisdag 22 april 2008

Små stämplar, små stämplar...

Min kära pappa sågade upp några små träbitar åt mig, med olika mått. Jag hade planer på att göra några egna stämplar, och har nu fått den första färdig. Du kan se bilden större och tydligare om du klickar på den.
1) Jag ritade mönstret på en softisbit och klippte ut delarna. Till vänster de utklippta bitarna och spillbitarna till höger. Jo, de var väldigt petigt och det tog ett tag. :)
2) Jag placerade ut de färdiga bitarna på en ritad bild av motivet, så de blir på rätt plats.
3) Jag strök lim på träbiten och pressade ner den på bitarna.
4) Färdig stämpel.
5) Motivet ritat på träbitens andra sida.
6) Första stämpeln, embossat silver.
7) och 8) Stämplar jag gjorde på samma sätt för några år sedan. De sitter fast på samma träkloss. De motiven använde jag på en liten handväska jag sydde, jag stämplade med textilfärg på vardera sida om väskan. En sol och ett kinesiskt tecken för vatten. Tror jag i alla fall... :)








Scrapbooking kan vara en dyr hobby, men som studerande med begränsad ekonomi får man hitta på lite billigare lösningar. :)
Hoppas ni alla har en fin dag! Här skiner solen och värmer på huden till och med. Härligt! :)

6 kommentarer:

Bodil sa...

Vilket tålamot du har människa! Vilket pilleri. Men fint blev det. Och säkert jättekul att ha. Och ingen annan har likadant.
Kram i vårvärmen!

Miss Goldie sa...

Hejsan! Jo, självklart är det OK att du länkar till min blogg. Roligt att du gillar mina LO:s.
Jag är helt imponerad av dina hemgjorda stämplar! WOW säger jag bara! Jag skulle aldrig ha tålamod :-)

Miss Goldie sa...

Jo, vi råka vara online samtidigt :-)
Fotot är nog taget i studio. Passade på att ta lite andra foton då vi tog julkortsfoto i december. Annars har jag en Panasonic Lumic DMC-FZ18 kamera.
Silhouetten köpte jag från www.heinikka.fi Har inte sett att den finns nån annanstans i Finland ännu. Jag är supernöjd med den, det är nog det bästa köpet jag gjort på läääänge!

Hanna sa...

Häftigt med egna stämplar,köpte min första stämpel i lördags på scrapträffen ska bli kul att testa, det vara en clearstampså jag e lite imponerad av dig som skapar egna.

Sofias blogg sa...

oj vad du är pillig... så kul projekt men jag hade nog blvit smått galen:-) kul att du gillar min LO:s, blir ju alltid glad att höra att någon tycker om det man gör:-)

Anonym sa...

En dyr hobby, ja, men dyrt är relativt. Dyrt i förhållande till anturen också, vilket det inte behöver bli...! Kör hårt med dina alternativa lösningar säger M! Också fast du i framtiden skulle ha råd. Kom ihåg var mycket av skrapbookingmaterialet är producerat!! Jag vet att du är en samvetsgrann människa, å nån dag ska vi gå igenom lite scrapping-grundmaterial å se på kretslopp. Made in Bangladesh? Allright, and by who..? Hm! Vill inte på nåt sätt att du ska sluta me denna inspirerande hobby, men kommer nu å för alltid att påpeka å påminna om hållbara alternativ. Gurun som du kan tillverka det mesta själv: bättre än originalet.

Ja, ja e manipulativ, men ärlig: egentligen har jag en hemlig plan att utbilda dig till förebild och handledare i MoB-aspekter på de här frågorna. Jag vill nämligen ha nån att snabbt ringa å kolla med när min klass (du vet hurudan skola ;) ) ska pyssla det ena å det andra. "N, vilket lim rekommenderar du för det här?"