Snart kommer babyn!

fredag 2 maj 2008

"Klarat vappen?" "Klara vatten."

Vappen firades med det bästa vädret, sol och kortärmat. Ett projekt från tidigare kommer här: En adressbok som fick ny klädsel. Det var meningen att guldstämplarna i övre högra och nedre vänstra hörnet skulle synas bättre, men de försvinner lite i det mönstrade pappret. Jag stämplade först en sol i guld där som blommorna nu sitter, men det såg mest ut som en smutsfläck, så jag fick hitta på något annat... Blommorna är utklippta ur ett mönstrat papper. De fick också lite guldad kant.










Jag har inte klätt över en bok förut, och det finns säkert bättre sätt än mitt. Jag använde vanlig kartong, men jag vet inte riktigt hur man ska vika ordentligt, pappret gick lite sönder i hörnet. Vet någon hur man får snygga vikningar? Tycker jag någongång hört om någon slags bonefolder, men jag har ingen sån.









Jag bände upp metallringarna och klädde in framsidan och baksidan. Med skalpell skar jag ut hålen för ringarna och petade pappret inåt i hålen för att dölja kanten. Inne i boken drog jag streck på var tredje rad för att dela in adressfälten. Det tog mycket längre än jag trodde, men jag kunde ju inte sluta halvvägs... ;)









Bokstavsindelningen är gjord av de cirklar som blir över då man stansar "mapp-hål" i papper.









Tidigare hade jag indelat sidorna med granngula postitlappar, men de blev nu lite mer färgkoordinerat med resten av boken. Så här såg boken ut först:

Inga kommentarer: